Tisdag

En ny dag och idag är jag ledig !

När jag vaknade imorse så var jag dock väldigt trött och det kändes som att jag var på väg att bli sjuk. Och eftersom jag kan så gick jag helt enkelt och la mig i sängen igen och kollade på film. Jag fick dessutom sovit en halvtimme och nu mår jag bättre. Nu är det bara tröttheten som hänger kvar.


Nu ska jag räkna ihop mina jobbtimmar under februari månad och sen ska jag gå ut i stallet. 
Sunnie ska ridas och jag tror att vi skrittar bort till padocken för att jobba lite. Vi ska även skutta över ett lågt räcke och ett litet kryss idag också.
Jag vill att hon ska börja slappna av över hindret och inte bara springa iväg i 120 km/h så fort hon ser det, därför har vi hoppat lågt och ganska ofta det sista. Så länge vi hoppar lågt så sliter det inte på henne och om jag känner den damen rätt så kommer det inte ta så lång tid innan hon inser att det faktiskt är bättre att lyssna lite på mig i anridningen. 

Stallet ska mockas och så fick jag aldrig tvättat min bil igår då klockan var mycket mer än vad jag trodde. Men antagligen hinner jag inte det idag heller då klockan redan är över 2 och jag ska sova i Vara inatt. Så blir det när man slappar halva dagen, jag får helt enkelt skylla mig själv !


Så fort jag hinner ska jag dessutom lägga upp bilder från gårdagens ridpass, som för övrigt gick jättebra ! Det är ju dock egentagna bilder från hästryggen men ni kommer få se lite vad vi höll på med. 






Kommentarer
Postat av: Giesela

Hej Emelie,



Om du vill så kan du ju rida/åka över till mig någon dag så kan vi hoppträna tillsammans. Just nu har jag en bana uppställd i ridhuset. Man är ju så mycket själv med hästarna och det är roligt att ha sällskap ibland så kan man hjälpas åt. Har du lust med detta är det bara att du hör av dig någon dag innan så att det passar.



Hälsningar Giesela

2012-03-27 @ 20:13:10
URL: http://blogg.stallsvenstorp.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0