Hoppningen

Som jag skrev innan så var Sunnie hur grym som helst när vi hoppade idag och jag själv red bra !

Vi satte upp ett räcke på 1m, ett på 90cm och så la vi 2 tunnor ner som blev ca 50cm högt. 
Redan efter de första sprången kände jag att det skulle bli en bra träning. Sunnies inställning var helt underbar, hon var pigg och framåt och bara letade hinder ! Hon verkligen sög tag i hindren samtidigt som hon hoppade bra språng. 

Jag själv kunde sitta kallt och bara vänta in hindret och släppa den där "komma rätt"-hysterin jag brukar ha annars. När jag gjorde det så kom vi rätt på varje hinder och vi fick ett sånt flyt. Åh vad jag älskar den där känslan när allt bara stämmer !
Nu gäller det bara att pränta in det i mitt huvud tills på söndag :)

På slutet blev Sunnie lite väl taggad så jag lät henne rulla på några varv i galopp och vilken energi den hästen hade idag alltså ! 


Man kan väl sammanfatta dagens hoppträning som den roligaste någonsin och med en nöjd ryttare och en ännu nöjdare häst :)



Vad jag älskar dig min fina häst ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0