Färdigtränat för idag

Träningen idag gick bra men vi uppnådde inte riktigt alla mål jag hade satt upp. Imorgon bitti går vi upp tidigt så att Tompa hinner öva lite mer på att trava och styra samtidigt. Ingen mer hoppning innan tävlingen, hoppningen klarar han utmärkt.

Han klarade faktiskt ett hinder i galopp idag till och med ! Lite överkurs visserligen och han blev väldigt förvånad när Sunnie började galoppera men han satt kvar och lyckades styra på hindret. Duktigt, och jag är så stolt över min ambitiösa pojkvän ♥
Det är synd att tävlingen bara blir en engångsgrej för jag tror han har potential till mer. Det kanske är tur dock, annars kanske han börjar konkurera mot mig ;)

Jag satt upp på Sunnie och kände på henne också och hon var lite seg för dagen. Hon ville inte riktigt ta skänkeln framåt och var grinig emellanåt. Vi hoppade några språng på kanske 50 cm och hon hoppade väldigt platt och snålt. Förhoppningsvis vaknar hon till lite på söndag när vi kommer iväg. Det var ju ca 5 månader sen hon var iväg någonstans så något annat förväntar jag mig inte :)


Jag och Duff, Daniel, Tompa och Sunnie.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0