Gästbloggning Evelin

Hej på er, Evelin här.

Jag har då fått den äran att gästblogga på Emelies blogg!

Tänkte jag skulle berätta lite om mig, min häst och hästar som har berört mig genom tiderna!

 

Ja, vem är då Evelin? Jag är en person som är uppväxt i den lilla orten Nossebro mitt emellan Göteborg och Skövde. Jag har i hela mitt liv haft ett stort intresse för hästar och började på ridskola vid 4års ålder!

Jag är nästan alltid glad och har väldigt mycket energi, jag spenderar 60 % av mina dagar i familjens ladugård och resterande i stallet och några timmar med killen min ;) Min dröm kanske inte är som andra hästmänniskors dröm, min dröm är att jag en dag ska kunna ta över min moder och faders gård.

Jag kanske borde berätta hur jag träffade Emelie?

Vi träffades också genom hästarna, hon tävlade Ponnyalsvenskan ihop med de tjejer där jag dagligen red J Sen efter något år så tävlade hon den hästen som jag tränade på veckorna. Så vi träffades en del i stallet.

 

Jag tar och börjar med små ponnyerna ;)

Hallå, hete den första ponnyn som jag skötte/hade hand om i rätt många år.

Hon stod på min grangård, Ett gottlandsruss som var så envis så de går inte å förklara, men oj oj oj vad jag lärde mig mycket under denna tiden, vi tolkade, vi lärde oss köra häst och vagn, vi hoppade ja vi gjorde allt med denna underbara häst <3 En lite rackarns C-Ponny. Med ett hjärta av gul långt där inne <3

Hon finns nu tyvärr inte kvar i livet, utan fick somna in nu i somras 19år gammal.



Nimbus hete den andra ponnyn som jag lärt mig otroligt mycket på, han ägdes av mina kompisar som hade växt ur honom så då fick jag ”ta över” honom.

Detta var den första hästen jag tävlade på, hoppade 70cm på banna och var så stolt! Hiih

Det var även denna ponny som jag flygit av mest ;) Men man lärde sig väldigt mycket. En liten C-Ponny om jag inte mins fel.

Detta var en ponny som tyvärr var damallergiker och fick för några år sedan avlivas.

Har tyvärr ingen bil på denna pojken L

 

 Esse Bestinet

Detta var min allra första foderponny. En D-ponny på 15år som jag lånade av pappas kompisar. Hon hade också ett ordentligt humör, vrf skaffa jag alltid sådana hästar? Hon var en klippa på allt vad uteritter kunde kallas, man kunde göra allt på henne, så länge de inte var i en paddock. När de kom fram hinder/ koner så var hon heltokig, de var enligt henne SÅ läskigt men efter 7 månader så gjorde vi en klubbtävling på 50-60cm, även om de gick fort så var de en början.

Tyvärr så åkte hon hem efter 8månader, då vi inte kunde ha häst över vintern.

Men jag lärde mig mycket och det var denna hästen som jag började rida på efter mina olyckor som orsakade lite för alvarliga olyckor. Men jag var nu äntligen tillbaka på häst ryggen!

 

Lillan

Fick jag nu låna under sommaren då ägaren ville ha henne på bete hos oss, En madam som vissa var skåpet skulle stå. Hon var 16år och tävlad upp till MSV I dressyren.
Hon var en prefekt läromästare att ha när ridskolan var stängd över sommaren! Men de blev mer av den varan för de e nu den hästen som gör min egen häst sällskap nu mera. Så hon lär få stanna här ett bra tag till!

Hon och jag ska eventuellt ut och tävla någon klubbtävling i dressyr.

Vad är bättre än att ha en läromästare på gården?

 

El Ninja

Min alldeles egna häst, som jag tog som foderhäst för snart 3år sedan.

En före detta travare som aldrig var startad men tränad, hon var riden i skog och mark inte direkt utbildad.

Där började våran resa om att skola om henne till Dressyr/hopp häst, Vi har nu under tre år tränat en massa dressyr, startat vår första klubb Dressyr med godkännda betyg, Vi gjorde en klubb tävling i hoppning där hon gick hyfsat för att inte vara van vid så mycket folk.

Men här fick vi tyvärr en ofrivillig paus hon blev konstig att rida så vi tog ut veterinären men de hittade inget, efter fem veterinär besök hittade de felet och hon är förhoppningsvis nu helt återställd så ha nu börjat sätta igång henne lite försiktigt. Så nu hoppas vi på att nästa år blir vårat med tävling träning och en massa taggande inför tävlingar.

 

Hoppas nu ni gillade att läsa om mig, vem vet vi kanske ses någon gång!

Om ni vill följa mig och min häst så kolla gärna in på min blogg

adifferentlife.bloggplatsen.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0