Älgjakt

Nu är hösten här med sitt gråa, regniga väder och då startar också älgjakten.

Jag tycker det är lika olustigt med älgjakt varje år. Jag brukar undvika att rida i skogen de första veckorna av älgjakten, sen vågar jag mig ut, men då är både jag och Sunnie fullproppade med reflexer. 


På denna bilden är det Tompa som är ryttare men ni ser ju hur vi ser ut när vi rider ut på vinterhalvåret. Nu har vi dessutom köpt ordentliga reflexer till Sunnies ben (- arbetsbyxorna med reflex då såklart, jag rider ju med ridbyxor) så den jägare som misstar oss för en älg nu tycker jag synd om !

Jag litar inte alls på jägare och deras omdöme om vad som är en älg eller inte. Om en jägare dessutom skulle råka skjuta ett annat djur än en älg/rådjur/vildsvin tycker jag att de kommer undan alldeles för lätt med att säga att "de trodde det var en älg !"


Tidigare år har jag inte vart alls rädd för älgar. Jag och Sunnie fick ofta sällskap av dessa stora djur i skogen och ingen av oss hade något emot det.
Men hösten 2011 blev jag och Sunnie jagade en bit av en älg och sen dess har jag mycket mer respekt för dem.


Rider ni i skogen under älgjakten ? Och är ni noga med reflexer nu på vinterhalvåret ?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0