Dagens ridpass

Det blev ett litet trimpass på en stubbåker nära stallet. Men jag kan säga att det inte är det lättaste att rida barbacka med en värkande jumske som jag helst inte vill spänna, för då gör det ont. Och när jag inte spänner den så är det väldigt svårt att hålla balansen. Pröva själva en gång vet jag, det är nästan så att man ramlar av !

Jag använde jumskeln en hel del idag ändå. Sunnie var inte så arbetsvillig i traven till en början så då var jag så illa tvungen för att komma åt henne ordentligt, och för att inte ramla av som sagt. 
I galoppen blev hon helt loss efter ett tag och gick i en lång och låg form. I traven var hon okej men eftersom jag vill rida henne i en väldigt långsam trav när jag rider barbacka så orkar hon inte riktigt.

Jag är nöjd med dagens ridpass och det känns som vi är på väg åt rätt håll igen !






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0