Dagens ridpass

Idag spann vi vidare på arbetet jag började igår. Mycket övergångar och tempoväxlingar för att få henne allert och uppmärksam.
Hon vill gärna gå med handbromsen i och även när jag får henne att öka så går hon inte ärligt fram för skänkeln. Det var något som vi jobbade mycket med innan hon opererades och lyckades få bort till viss del men nu är vi tillbaka på ruta ett igen. 
 
Igår fokuserade jag mest på galoppen och jag tycker att hon svarade framåt riktigt bra i slutet plus att hon bibehöll formen och det är ju ett stort plus. 
Idag låg fokus på traven och i början var hon motsträvig. Jag kickade då till henne ordentligt en gång istället för att sitta och nöta med skänkeln utan resultat. Då flög hon iväg i en serie bocksprång och vill ni veta en rolig sak ? Jag tror banne mig att hon har lärt sig att bocka nu, haha ! Det var inte det vanliga ner med huvudet och benen åt alla håll utan hon bockade faktiskt. Min lilla tjej börjar bli stor ♥
 
Efter en stunds övergångar och framåttänk blev hon lite bättre men detta är något vi kommer få jobba på ett tag. På slutet av dagens ridpass så fick hon lite mjölksyra så imorgon ska hon få ta det lite lugnare och då ska jag heller inte vara lika krävande med framåtbjudningen.
 
Jag tror för övrigt att hon har bytt sin lätta och svåra sida. Jag är nästan helt hundra på att vänster brukar vara hennes lätta varv men nu efter den långa vilan så har hon svårare för sig i vänstervarvet samtidigt som hon går som en klocka i högervarvet. Rätt fascinerande hur det funkar det där !
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0