Dagens ridpass

Nu har jag precis kommit ur duschen efter några timmars däckbytande. Nu har min älskling sommardäck på och rullar så fint !
 
Sunnie gick okej idag. Hon var fortsatt tjaffsig i traven till en början innan hon gav med sig och då tyckte jag att hon mest gick och knäppte av och inte fick med sig bakbenen ordentligt. Jag försökte åtgärda det genom övergångar och tempoväxlingar men blev aldrig riktigt nöjd. Det får vi fortsätta jobba med imorgon helt enkelt. 
I galoppen däremot var hon underbar ! Hon gjorde fina fattningar där hon gick kvar i form även i de svåra vänsterfattningarna och jag kunde rida med fjäderlätta hjälper. Där hade jag henne verkligen med mig och den känslan är oslagbar !
 
Imorgon ska jag vara iväg nästan hela dagen men på kvällen hoppas jag på att kunna jobba Sunnie över bommar. Det får i så fall bli på grusvägen och det är väl inte det mest optimala men jag ska ge det ett försök.
 
Nu ska jag sova och imorgon hoppas jag att jag vaknar upp pigg :)
God natt !
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0