God morgon torsdag

Idag är det riktigt höstrusk ute, det blåser halvt storm och regnet vräker ner. Vad hände med min älskade vår ?

Imorse åkte jag bort till stallet och gav hästarna frukost inne. Sen var jag så duktig och tog på mig regntät jacka och tog med mig Stina på en morgonpromenad i 35 minuter. 
Jag tänkte vara smart och ta på mig stallskorna eftersom det är hål i mina gåskor (det är det visserligen i stallskorna också men inte lika stort). När jag hade gått mindre än halvvägs så kände jag att världens skoskav började växa fram på hälarna och när jag kom tillbaka till stallet och bytte till stövlar så kunde jag knappt gå. Nu svider det konstant och jag som tänkte gå ut ännu en gång senare idag kan nog tyvärr glömma det. Så går det när man ska vara smart..
 
Det ska jag lägga pengar på när lönen kommer, ett par nya skor. Det är riktigt välbehövligt !


 
Denna bilden följde jag imorse. Fuck the rain !
 
När jag kom tillbaka från promenaden släppte jag ut hästarna och gav dom även lite hösilage ute. Någon gång i eftermiddag åker jag dit igen och rider och mockar. Det kan hända att dom får komma in lite tidigare när det är så tråkigt väder ute.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0