Lycka och träning

Nu har jag kommit in i en period där jag är väldigt nöjd med mitt liv. Jag har ett fint hem, en pojkvän som älskar mig och som jag älskar tillbaka och 3 jättegoa hästar som håller mig sysselsatt.
Trots att jag har mycket negativ energi runt mig just nu, i form av bråk och en massa tråkiga händelser, så lyckas jag hålla huvudet ovanför vattnet och kan fortfarande känna mig positiv. Det är en känsla som jag gillar att känna och jag ska jobba på att kunna känna den oftare. Självklart får man låta sig själv känna sig överväldigad då och då, men inte för långa stunder.
 
Nu ska jag bara sänka min vikt (som har skjutit i höjden det sista kan jag lova) så har jag inte mycket att klaga på sen. Jag och T åt upp det sista av påskgodiset igår så nu kanske jag kan börja äta sunt och nyttigt igen.Det är bara ett problem: jag är inget stort fan av nyttig mat.
Jag förstår mig inte på folk som äter kvarg, mussli, keso, havregrynsgröt och allt vad det nu är istället för vanlig mat. Jag tycker verkligen inte att det är gott, inte alls ! Det längsta jag kan gå är väl att äta lättfil med banan till frukost och det är ändå inte särskillt nyttigt. 
Jag är en matälskare, så är det bara. Mina frukostar består av rostbröd, mjukost och ett stort glas oboy. Det är ju så att kalorierna börjar äta upp sig själva, haha ! Nej, men ärligt talat nu så ska jag försöka ta tag i min kost och de dagarna jag äter skräpmat eller godis så får jag helt enkelt röra mer på mig. 

Jag har tex börjat cykla till och från stallet och ska börja promenera mer, det är ju alltid en början :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0