Äkta stalldag

Imorse gick jag upp, åt frukost och sen skulle jag bara åka till stallet för att morgonfodra och ta av Sunnie täcket. 
Det slutade med att jag var i stallet i 5.5 timme, vad hände där ? 
 
Jo, jag kom på att jag hade två boxar kvar att mocka sen hästarna stog inne. När jag hade gjort det plockade jag i ordning i sadelkammaren och sopade golvet. Jag bortstade bort spindelnät runt fönstren och la tillbaka saker där dom skulle vara. 
Jag skrev hästarnas namn på väggen under klockan och målade om stolen. 
Jag provade dressyrsadeln på Sunnie och den visade sig faktiskt ligga bra. Tyvärr så äger jag ingen dressyrgjord så jag kunde inte provrida med den. 
Jag friserade Duff och pysslade med honom en stund.
 
Jag red också ut Sunnie i skogen i bara mjukisbyxor och hon fick träna på att lyfta på hovarna och ställa sig runt träd. Jag hittade ett perfekt ställe i skogen där träden stog ganska tätt och där dom har klippt upp träden. Efter några varv sicksack där så var Sunnie mjuk och fin i sidorna. Sen skuttade vi över en stock några gånger. 
 
En jättemysig dag i stallet ! Det var länge sen jag var där utan att känna tidspress så det var riktigt skönt att bara gå runt och fixa lite. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var en del av min stalldag i bilder. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0