Ingen hovslagare igår.

Det blev inte riktigt som tänkt igår. Jag letade soffor på blocket i flera timmar och hittade några jag tyckte om. 
Kl. 14 åkte jag och Tompa och hämtade hösilage och halm till hästarna. Hovslagaren skulle ju kommit 15.00 men när klockan var 18.00 fick jag ett samtal där han sa att han inte skulle komma. Jag har aldrig haft problem med min hovslagare innan men nu de sista 2 gångerna har allt bara krånglat, vilket är tråkigt. Sunnie och Dennis som dessutom verkligen behövde verkas och skos..
 
Under den tiden hann jag i alla fall frisera Duff och Dennis så nu är dom snygga. Om jag hinner idag är så är det Sunnies tur att förvandlas från vildhäst till häst. 
På kvällen igår fick vi hämtat hem 2 nya skinnsoffor så jag är ändå nöjd med gårdagen. Det kanske bara var tur att hovslagaren inte kom igår för då hade det blivit en extremt dyr dag ;)
 
Jag tänkte i alla fall åka bort till stallet nu så vi får höras !
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0