Min vanliga tur + humor

För en stund sen blev jag tipsad om ett hästjobb här i trakterna som hade passat mig alldeles utmärkt. Det var nästan så att det stog "För Emelie" skrivet i annonsen, ja ni kan ju tänka er. 
 
Jag ringde direkt när jag såg det, här fick jag inte slösa bort sekunderna !
Meeeen tror ni inte att det blev tillsatt tidigare under dagen, alltså bara några timmar innan jag ringde ? Såklart !
Där sjönk den lite bättre måndagen till botten direkt.
Jag fick i alla fall lämnat mitt nummer ifall det inte skulle funka med den nyanställde eller om det helt enkelt behövs extrahjälp någon gång. Jag kan ju lova att jag håller tummar och tår, hur elakt det än låter. 
 
 
Någon som vill anställa mig kanske ? Jag har jobbat med växter, kunder, mat, barn och hästar men föredrar utan tvekan det sistnämnda. Jag har trillat av en häst mer än 400 gånger och skulle därför kunna användas som någon slags rodeodocka. Har dessutom redan Whiplash, omformade kotor och Skolios i ryggraden så fler skador behöver ni knappast oroa er över.
Innehar för tillfället 3 egna hästar och en fästman så flytt är inte aktuellt, även om det är lockande då jag bor i landet ingenstans.
Jag äger också en riktigt snygg bil så jag skulle också kunna funka som någon form av taxi- eller limousineförare.
Låter detta intressant ? RING !
 
 
Så rolig man kan vara en måndagskväll då !
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0