Morning

Lördag idag men jag har inte fått den där härliga helgkänslan än. Jag tror det beror på att Tompa är iväg och jobbar hela dagen men jag ska göra det bästa av dagen ändå.
 
När Tompa åkte iväg imorse kunde jag inte somna om så jag gick upp, tog på mig stallkläderna och åkte till stallet. Jag släppte ut hästarna med deras frukosthö i hagen och mockade stallet. Sen plockade jag i ordning och sopade, det blir ju lätt att man lägger ifrån sig saker där dom inte ska vara och så blir dom liggande. Men nu är stallet superfint !
Jag plockade även bort några grenar som låg i hästarnas hage. På vintern brukar dom få grenar att tugga av barken på för att ha något att roa sig med och nu när grenarna är sluttuggade så plockas dom bort.
 
Sen åkte jag hem och satte igång en tvätt och åt frukost och nu hamnade jag här, som vanligt. 
Ridningen sparar jag till i eftermiddag och då ska vi träna på skänkelvikning och öppna. 

Longeringen igår gick för övrigt bra. Sunnie jobbade faktiskt på bra, trots att hon gick utan inspänningar så jag var väldigt nöjd med henne :)
 
 
Nu ska jag sätta på ett avsnitt av Geordie Shore innan jag dammsuger och fixar här hemma.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0