Ett snabbt hej..

innan jag åker till stallet. Tompa behövde en powernap så under tiden jag väntar på honom så passar jag på att kika in här. 
 
Jag har tre timmars jobb bakom mig och tänk om man alltid kunde jobba så korta timmar, vad jag hade vart lycklig ! Det hade vart det mest optimala för mig, då hinner jag med stallet och hemmet utan att behöva stressa. 
 
När vi kommer bort till stallet ska jag se om jag klarar att knoppa Sunnies man, i så fall får hon ha knoppar på söndag. Annars får jag klippa den några centimeter, för just nu är den alldeles för lång. Sen ska hon få en riktig rykt och så ska jag börja smörja hennes hovar med hovolja. Enligt min hovslagare är inte hovolja jättebra för hovarna då det stänger ute fukten men eftersom inget annat har funkat mot Sunnies hovsprickor så jag ska ge hovoljan ett försök. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0