Dagens ridpass

Sunnie fortsätter att imponera på mig för varje dag som går !
 
Idag red vi bort till en gammal fotbollsplan som inte längre används och efter lite klättring i skogen runt om gick vi ut på planen. Idag tränade vi förvänd galopp och trots att vi inte har jobbat med det sen förra sommaren så gjorde hon det så himla bra !
Vi red på en åttvolt och gjorde ett byte från förvänd galopp, till förvänd galopp, i mitten på åttan varje gång. Haha, jag är ju så bra på att förklara men jag hoppas att ni förstår hur jag menar. Sunnie kunde gå i en samlad galopp hela tiden, till och med i bytet där hon annars vill springa iväg lite. Jag vill inte jinxa hennes fina form men alltså hon går verkligen som en klocka just nu, så underbart !
 
Vi red inte så länge då underlaget var lite tungt men på slutet fick hon lattja runt i galopp i det tempot hon själv ville och det tyckte hon var väldigt kul :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0