Karma is a bitch

Ibland känns det som att karmagudarna sitter någonstans där uppe och skrattar åt mig. "Kolla den där Emelie Svensson ! Hon verkar alldeles för lycklig och bekväm med tillvaron nu, det måste vi bara sabba för skoj skull !"
 
Mm, lite så kändes det när jag svängde in på uppfarten här hemma, med spotify på högsta volym, och Tompa tecknar åt mig i panik utifrån att stänga av bilen. När knackandet vi först trodde berodde på för lite olja i motorn sen visar sig vara en kamkedja som håller på att gå av. Då känns livet inte lika rockigt längre..
 
Det är ju inte så att det kostar en förmögenhet att byta men det är tillräckligt för att vi knappt ska ha råd och behöver ställa in roliga saker, såsom morgondagens middag i Göteborg med vänner, för att ha tid och pengar att laga den. Nästa helgs Pay and Jump ligger också ganska risigt till. Att det är en jävla procedur att byta kamkedja gör ju inte saken roligare heller..
 
 
Sååå, hur har eran fredag varit då ? Fram till att min bil gick sönder så har min fredag vart super med ett GRYMT markarbetspass på Sunnie ! Vi red klockan med bommar och hon var så lyhörd och samarbetsvillig att jag kunde rida med fjäderlätta hjälper och bara satt och log på hennes rygg. Min stjärna <3
 
Efter ridturen satt jag bara utanför hästarnas hage en stund och kollade när dom åt innan jag gick in och putsade all utrustning. 
Nu på kvällen har jag och Tompa grillat och röjt lite i trädgården. Tyvärr så försvann mysfeelingen ganska hårt i och med bilen men vi får göra det bästa av det som är kvar av kvällen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

Nooo va irriterande! Du måste vara med =) kram

Svar: Ja, jag hoppas det går ändå :)
Emelie Svensson

2014-04-05 @ 08:30:32
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0