Stallpyssel

Idag har jag åkt med Tompa på jobbet och jag kan säga att jag vaknade på helt fel sida idag. Lägg då på en hel dag med endast två cheeseburgare och kanske tre deciliter vatten i magen så förstår ni nog hur mitt humör har varit. Jag skulle vilja säga att jag har vart en riktig bitch, även om det inte är ett ord som beskriver mig särskillt bra annars.
 
Lite pyssel i stallet får mig alltid på bättre humör och det hjälpte även idag. 
Sunnie blev ompysslad och fick sin medicin. Hon som annars hatar att bli avmaskad har vart jätteduktig med metacamet, kanske hon förstår att det gör henne bättre ? Eller vad vet jag, nu kanske jag förmänskligar henne lite för mycket. Men jag svär på att hon faktiskt är mer mänsklig än många andra hästar jag mött.
 
Sen tog jag in Duff och friserade honom från topp till tå så att han också ser ut som en häst. Sen fick han på sig sadel och träns och så gick vi en kort promenad. När vi kom tillbaka ställde jag mig på en pall bredvid honom och redan då spände han till. Han slappnar av ganska snabbt igen så efter lite longering så kan jag hoppa upp på honom nästa gång. Duff kommer ju inte bli min nya stjärna kanske men förutom att han spänner sig så är han trevlig att rida (när han håller sig på alla fyra vill säga) och jag behöver ju underhålla min ridning under tiden Sunnie vilar. Sen så har ju både Johanna och Evelin häst som jag kan rida så jag behöver inte oroa mig. Men det kan ju vara kul för Duff att få lite uppmärksamhet och motion.
 
Sunnie däremot tyckte inte det var roligt alls att stå och se på när Duff blev ompysslad. Hela tiden när jag hade Duff på gången så stog Sunnie och hummade och visade med hela sitt kroppsspråk att hon minsann inte tyckte att det var okej ! När jag och Duff sen gick ut och gick stog hon och gnäggade efter honom tills vi kom tillbaka. Det där med andrahäst är tydligen inte alls hennes grej, hon vill vara stjärnan i stallet helt enkelt. 
 
 
 
 
Dessutom hade det vart kul att få nya, lite snyggare, ridbilder på Duff :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0