En riktigt hästig dag

Precis som planerat har jag hunnit rida två hästar idag, Annie och Sunnie.
 
Annie var först ut i förmiddags och idag hittade jag knapparna lite snabbare. Hon är en väldigt trevlig häst att rida och håller man sig sams med henne så har hon ett fint steg och en fin form.
Dessutom så hoppade vi några låga språng idag. Jag har ju inte hoppat i dressyrsadel på flera år och med Annies hoppteknik så skjuts jag ur dressyrsadeln, haha !
Vi hoppade kanske 50 cm och ska jag hoppa högre på den lilla hoppkanonen så behöver jag en hoppsadel. Evelin ? ;)
 
 
 
Bild från förra gången jag red Annie.
 
Annie är till salu så är ni intresserad av en trevlig häst med kapacitet kan ni höra av er till mig !
 
 
Sunnie fick också hoppa lite lågt idag.
Vi red bort till padocken och efter uppvärmning med bommar så låg vi och rullade på två räcken och en oxer på ca 70 cm. Jag vill hitta flytet och självförtroendet igen och då krävs det att vi hoppar oftare. 70 cm sliter ju inte särskillt mycket så därför ska vi köra på hoppning två gånger i veckan tills vi kommit tillbaka där vi var förut. Jag kan, jag vill, jag ska !
Idag gick hoppningen ganska bra och Sunnie skötte sig bra som vanligt. Förutom på vägen dit då hon blev rädd för två vattendunkar, slängde sig runt men tappade balansen och la sig ner och var sååå nära att trassla in sig i Johannas hagstängsel. Knäppa älskade häst <3 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Trevligt hopp på första bilden :D

Svar: Eller hur, kapacitet har hon ! :)
Emelie Svensson

2014-07-18 @ 16:19:45
URL: http://hastigare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0