Fredag den 13e

Jag som tänkte ta det så lugnt som möjligt idag när jag är ledig, det gick upp i rök redan imorse, haha.
 
Jag har sprungit runt som en galning här hemma på morgonen och tvättat två maskiner, plockat ur och i diskmaskinen, plockat undan alla saker som blivit liggandes framme, dammsugit och torkat nästan varenda millimeter inne i huset. Allt med Tompas ljud på högsta volym så att det har skallrat i rutorna. Underbart ! 
Jag gillar att städa och gör det gärna när jag är arg eller när det är något som tynger mig. Då blir jag av med lite frustration och har inte tid att fundera för mycket, allt samtidigt som huset blir skinande rent. Är det inte perfekt så säg !
Nu passade jag på att skicka in några blanketter och ringa viktiga samtal så att jag inte har några måsten inför helgen. Skönt.
 
Hästarna går numera ute i den stora gräshagen på natten och i den lilla hagen på dagen. Dels för att dom fortfarande vänjer sig vid betet och dels för att spara lite på betet. Så småningom kommer dom gå i den stora dygnet runt. 
 
Nu ska jag sätta mig och skriva inlägget om tävlingen i Gäsene. Det kommer upp här om en stund !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0