Jobb och ingen tävling i Essunga i år

Inlägget om tävlingen i Gäsene är klart. Det är filmerna som krånglar, jag får inte upp dom på Youtube. Just nu står det att det ska ta 75 minuter för EN film, kul.. Jaja, laddas dom klart idag så lovar jag att publicera inlägget om Gäsenetävlingen ikväll.
 
Nu är jag hemma från dagens arbete och för första dagen på bra länge så hinner jag sitta och bara landa för mig själv en stund. Därför tänkte jag passa på att hoppa in här och säga ett ordentligt hej ! Hej på er !
Om en stund ska jag byta om till ridkläder och åka till stallet. Det finns massor med tid till att rida bort till padocken idag så det ska jag ta tillvara på. Jag funderar på om det är något särskillt vi ska trimma på idag eller om vi bara ska lattja runt och hoppa, men jag tänker att Sunnies dagsform får avgöra det helt enkelt. 
Jag tror det är mycket viktigt att känna av hur hästens känns för dagen och efter dom förutsättningarna lägga upp ridpasset. Inte bara gå in med tänket att "Idag SKA vi träna förvänd galopp" även om hästen har en dålig dag och inte alls är med på noterna. 
 
För övrigt så är det ju tävling i Essunga till helgen och det är första året sen jag red in Sunnie som vi inte är med och tävlar där (förutom ett år då hon hade inken ivägen vid sadelgjorden).
Anledningen är simpel. Jag har tydligen någon mental spärr när det kommer till att tävla i Essunga. Det går nästan alltid dåligt där och jag rider som en kratta. Därför har jag sagt att jag i år inte ska tävla i Essunga alls. Varför inte lägga dom pengarna på en tävling som går bra istället liksom ? Men jag vill få min spärr att släppa så nästa år kommer jag förmodligen rida någon tävling i Essunga och bara köra så att det ryker, haha !
En positiv sak med att inte tävla detta året är att jag istället kan gå på Jordgubbens marknad med min pojkvän och mysa, härligt !
 
 
 
 
 
Essunga förra året.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0