När livet ger dig citroner

Hej på er !
 
Det har inte vart särskillt rolig läsning här det sista men jag har vart så himla nere. Det kan jag fortfarande vara, vissa dagar vill jag bara krypa ner i sängen och stanna där hela dagen, men det börjar bli lite bättre. 
 
Nästa fredag är det tävling. Jag har velat fram och tillbaka länge men har väl nu nästan bestämt mig för att åka, haha ! Mitt självförtroende fick sig en smäll när jag åkte av för snart 2 veckor sen så jag har vart lite mesig med just hoppningen sen dess. Men fram till tävlingen så ska jag lägga upp träningen så att jag varierar mellan att rida till padocken och hoppa, både lågt och högt, och rida ut i skogen och galoppträna. Jag behöver hoppa mycket för att få tillbaka avståndsbedömningen och självförtroendet och för att få Sunnie att tagga ner och inte dra iväg mot hindren. Galoppträningen behöver vi för att få fram Sunnies stora galopp och det är vi på god väg med !
Sen att jag kommer vara dödsnervös till tävlingen är ju en annan sak..
 
Tyvärr så kommer inte min bil att få närvara på tävlingen. Nu till helgen ska vi börja skruva ner den och förhoppningsvis så blir vi klara nästa helg. Då hoppas jag att den går som en klocka och håller i några år till. Den har ju åtminstone slutat rassla.
Problemet är bara vad vi ska ha för bil istället. Vi har väl några att välja på men det känns inte som att någon av dom har dragpotential. 
För övrigt fick transporten tre tvåor på besiktningen som måste lagas innan tävlingen. Härligt att precis allt ska krångla för oss nu !
 
Men när livet ger dig citroner, vänd dig då om och skratta livet rakt i ansiktet och visa att du minsann kan göra lemonad ! That´s my plan now !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0