Ridflugtäcke

Jag var inne på Hööks i Skövde nyss och skulle köpa deras flugridtäcke. Jag tänkte att det skulle vara roligt att pröva det i sommar och se om det skyddar mot blinningarna.
 
 
 
 
 
Men det var redan slut, det är till och med slut på centrallagret. Gissa om jag är besviken ?
Kassörskan trodde inte att dom skulle tas in i deras sortiment igen. Jag kan ju inte annat än hoppas på att dom gör det ändå när det har vart sån åtgång på dom. Så otroligt smart grej, är det någon som vet om det finns ett liknande ridtäcke någon annanstans ?
 
Förra sommaren red jag i ett vanligt svettäcke och det funkade väl bra men det hade vart smidigare med ett riktigt ländtäcke.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Giesela

Hej Emelie,
Jag köpte mitt ridflugtäcke för några år sedan på:
http://www.washap.se/
De har 2 modeller, ett från Amigo för 460kr och ett från Rambo för 1120kr. Jag har det från Amigo och det har både fungerat bra och hållit bra. Det var heller inget som helst problem med att beställa från det här företaget. Innan jag hittade dem hade jag letat ett bra tag efter ett insektstäcke för ridning då det ju brukar bli helt olidligt här där vi bor med alla blinningar.
Hälsningar Giesela

Svar: Åh, tack för tipset ! Är det avtagbar hals ?Ja, något sorts skydd är ett måste häromkring, om man inte vill gå upp och rida mitt i natten :)
Emelie Svensson

2014-05-02 @ 18:45:28
URL: http://www.stallsvenstorp.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0