Julstädning och bilförsäljning

Vilken effektiv morgon !
 
Efter hästarnas utsläpp imorse så åkte jag och Tompa hem igen och började städa. Det slutade med en rejäl julstädning, så noggrann att jag till och med dammsög taket, tvättade dörrmattan och torkade ur kylskåpet. Det var välbehövligt men jag är fortfarande inte riktigt nöjd. Fast nu får det räcka för idag, tre timmars städning en lördagmorgon är ändå ganska bra jobbat tycker jag !
 
Om en liten stund kommer det en kille och kollar på Aeron. Jag både hoppas och inte hoppas att den åker idag. Men vi behöver ju pengarna och att betala för en bil som bara står är ju som att kasta pengarna i sjön.
 
Annars vet jag inte riktigt vad vi ska göra i eftermiddag. Stallet såklart men resten av tiden ? Ikväll ska jag i alla fall vara chaufför åt Evelin och under tiden vi väntar på att hon vill bli hämtad så kanske vi fuskar och sätter upp julsakerna. Jag tycker det är så mysigt på kvällarna nu när man ser att folk har satt upp sina julstjärnor och julpynt, det är så skönt med lite ljus i mörkret !
Förresten så låg det några snöflingor på marken imorse, nu börjar det verkligen närma sig :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

Du är grym! Kom till mig o städa ;)

Svar: Haha, ja ibland så glänser jag lite ;) Du får väl be Anders ha en ny manskväll så det blir städat ;)
Emelie Svensson

2014-11-29 @ 19:50:27
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0