Gårdagens hoppning

Tyvärr så har jag varken bilder eller filmer från gårdagens hoppning på Tessie, vilket är synd för hon hoppade riktigt bra !
 
Jag skrittade fram på grusvägen och gick sen in i sommarhagen och började värma henne i trav. Hon var fin från början förutom att hon skulle gå och snegla efter dom andra hästarna på ena långsidan. 
Vi la till lite galopp, där hon också kändes mjuk, och började sen hoppa över räcket. Första språnget var verkligen wow ! Hon hade en väldig power i alla sina språng igår och som högst låg räcket på 90-95 kanske. Sen gick vi ner och hoppade ett lågt räcke innan jag travade av och sen skrittade henne på grusvägen.
 
Ett bra pass med en fin häst och avstånden satt igen. Vad kul det är med hoppning för övrigt ! Det hade jag nästan glömt av under dom här 8 månaderna som Sunnie inte vart igång.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0