God morgon

Idag känner jag mig totalt överkörd. Ni vet när man har haft en intensiv period och sen kan slappna av ? Då känner man allt extra mycket, man kan bli sjuk för att man har tid att känna efter osv. Så känns det idag. Kroppen värker och förkylningen har ökat. Tur att det bara är lugnt idag och att allt kör igång sen igen, haha !
 
Idag ska jag och Tompa bara umgås hemma. Plocka lite i huset, kolla på serier och laga hemmagjorda hamburgare med fruktsallad till efterrätt. En såå välbehövlig, lugn dag ihop eftersom vi knappt har sett varandra (förutom några minuter på morgon och kväll) på hela veckan.
 
Men bara för att vi har en lugn dag så ska vi ändå till stallet i eftermiddag/kväll. Sunnie och Platina ska ridas, Sunnie ska få trava lite mer än igår och Platina ska ridas ut ännu ett snäpp längre än vad mamma gjorde sist. Kul att känna att det händer grejer !
 
Igår hade jag en riktig myskväll med Sunnie. Vi red ut en vända och när vi kom tillbaka så borstade jag henne länge och tvättade sen hennes ben och svans. Svansen fick sig en omgång med balsam och pälsglans, en fläta på det och den kommer vara lika fin idag. Benen torkade jag och så smörjade jag in några små muggfläckar hon har. Sen fick hästarna komma ut i hagen med varsin höhög. Jag älskar kvällar i stallet <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0