Dagens ridning - Sunnie & Platina + bilköp

Vi var i stallet hela förmiddagen och var inte hemma förrän efter 12. Det tar lite tid med frisering osv.
 
Sunnie reds på grusvägen. Jag kände redan innan jag satt upp att hon skulle vara lika poppig som hon var i skogen igår så jag satte på henne gramanen. Som vanligt så hängde den bara och dinglade utan att göra någon verkan men bara att den finns där gör att Sunnie anstränger sig mer. 
Fokus idag var lång, låg och avslappnad och det gjorde hon faktiskt riktigt bra. Lite spändare på slutet men ändå bra.
 
Platina joggades i skogen med mestadels skritt men lite trav och galopp. Hon kändes fortfarande trött och matt så hennes vila fortsätter minst en vecka till i alla fall. Hon sätts igång när hon känns piggare helt enkelt.
 
Innan vi åkte från stallet så köpte vi också Lupon som ni såg på bild i föregående inlägg. Smidigt när man slipper åka någonstans för att köpa bil, haha !
Grannens kompis ägde en Lupo som Tompa tjatade sig till att få köpa. Och jag är nöjd då hela morgondagen öppnades upp eftersom vi slipper vi åka till Linköping för att kolla på bil. 
 
Nu på eftermiddagen har vi vart på namngivningsceremoni för William och ska snart åka tillbaka till bygdegården för fest. En helt okej lördag tycker jag !
Vad har ni sysslat med idag ? Tell me !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0