Dagens ridpass - Sunnie

Dagens ridpass gick ut på att bara lattja runt i skogen. I skritt, trav och galopp var vi ute i ca 40 minuter utan några som helst krav.
Sunnie höll sig faktiskt på mattan även om hon var väldigt pigg. Personligen så älskar jag när Sunnie är pigg, gärna på gränsen till överladdad. Det ger henne en så mycket bättre framåtbjudning och arbetsvilja när vi kommer tillridhus eller ridbana. Däremot kan det vara lite jobbigt vid uteritter då hon gärna blir poppig och spänd i samband med piggheten och då blir mindre ridbar och kontaktbar. Men jag blir bättre och bättre på att få henne tlll arbete även när hon är tittig, och skulle det inte gå så kan jag i alla fall sitta och skratta åt hennes påhitt, haha !
 
Imorgon åker vi till ridhuset och beroende på hur hon känns så sätter vi nog upp ett pytteräcke och hoppar över. Det kan hända att hon taggar till så mycket att hon inte går att arbeta efter några språng så för att få ut något av passet så får jag nog arbeta henne tills jag är nöjd innan vi ens styr på hindret.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0