Dagens ridpass - Sunnie

Hur mycket energi kan en häst ha ?
 
Sunnie var kalaspigg idag, kanske inte så konstigt då hon vilade igår, men det är först nu det senaste som hon påverkas av vilodagar. Det ser jag bara som positivt i och för sig, det känns som ett kvitto på att vi är på rätt väg efter ett och ett halvt år på villovägar. 
 
Idag var ALLT farligt och hon var ganska stark. Så jag lät henne galoppera riktigt fort (den kraften måste man ju bara älska för övrigt !) några vändor på grusvägen i tron om att hon kunde komma till arbete när en del av extraenergin var borta. Och visst blev hon lugnare men då hade jag istället mycket häst i handen. 
Jag kände att jag inte riktigt hade humöret eller orken att reda ut det idag så vi gjorde det bästa av situationen innan vi sen skrittade hem. I spöregnet som kom sådär lagom lägligt. 
 
Julkänslan och mitt härliga humör försvann någonstans under dagen och nu är jag mest trött. När jag hoppade av Sunnie efter ridpasset så vek sig benen så jag fick en väldigt nära titt på marken. Jag känner mig ledsen utan någon som helst anledning egentligen. Tomten, jag önskar mig en instruktionsbok till hur jag fungerar i julklapp ! Jag fick tydligen inte med någon när jag föddes.
 
Nu ska vi i alla fall ha familjemys hos mamma och Johan i några timmar och sen ska jag hem och slänga mig i säng.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0