Dagens ridpass - Sunnie

Vilken glädjespruta till häst jag har !
 
Vi red i skogen idag och där har det ramlat ner ett och annat träd över vägen. Gissa vem som blev eld och lågor över att få hoppa lite igen ? Sunnie tog bettet dom sista tre galoppsprången och bara "håll i dig matte, det här kan jag !". Hon har inte hoppat ens en liten stock på över ett år så jag förstår hennes entusiasm. Lite sorgset bara. Hon tycker det är lajbans att hoppa men får endast hoppa pyttelågt och väldigt väldigt sällan. Usch, det värker i hjärtat..
 
Hoppningen gjorde henne supertaggad men vi fick till några fina sträckor i galopp ändå. En vändplats för lastbilarna inne i skogen är perfekt för att kunna ligga på en volt och få koll på yttersidan. Takten i högergaloppen har förbättrats avsevärt bara dom senaste dagarna vilket är jättekul !
Svettig blev hon så en ny klippning efter hennes lugnare period framöver är nog på sin plats.
 
Idag jobbar jag 10.30-17 och sen är det Luciafest på jobbet så jag kommer nog inte från jobbet förrän ganska sent. Då ska jag svänga förbi Nossebro för att handla och hämta ut ett paket med täcken från Hööks innan jag åker till stallet och mockar.
 
 
 
 
Älskade häst <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0