Kass torsdag

Vissa dagar ska man bara inte gå upp ur sängen. Idag är en sån dag.
 
Med en jobbig dag på jobbet i ryggen åkte jag till stallet. Första hästen, Platina gick bra förutom att hon dansade runt på gången. Hon fick rulla på i galopp i skogen och hoppa några stockar vilket hon gjorde riktigt bra. Däremot blev hon väldigt stark efter stockarna så det får vi jobba med. 
 
När jag stack ut med Sunnie så regnade det lite men när vi skulle börja trava så kom ösregnet. Både jag och Sunnie blev pisseblöta på den lilla stund vi var ute. 
Efter det gick det utför och allt krånglade, så mycket det bara kan krångla med att mocka, göra vatten, köra ut hösilage och ta in hästar. Jag vet inte hur många gånger jag bara ville kasta allt och skrika rakt ut och tårarna tryckte bakom ögonlocken. Usxh, jag hatar såna dagar !
 
Nu ska jag vara hemma och inne hela kvällen och sura. Imorgon jobbar jag 6-14 igen och på kvällen ska vi till ridhuset med Sunnie. Och jag hoppas verkligen att morgondagen blir en bättre dag.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0