Uppföljning på handbrottet

Nu är det snart 3 månader sedan som jag var så fruktansvärt klantig och bröt ett ben i handen när jag skulle sitta upp på Tessie. Jag hade gips i 3 veckor och var sjukskriven i 4. Jag tänkte göra en liten uppföljning:
 
Idag har jag full rörlighet i handen. Jag har inte haft ont i handen på väldigt länge och här om dagen var första gången jag kände mig "trött" i handen och hade lite ont. Förhoppningsvis var det enda gången. 
 
Dom första veckorna utan gips så hade jag lite svårt att skriva. Ringfingret har liksom ändrat position lite grand så det var nästan som att lära sig att hålla i pennan och skriva på nytt. 
 
Utseendemässigt så är min ringfingerknoge på höger hand lägre än på min vänstra hand. Jag har också fått ett större mellanrum mellan lillfingret och ringfingret och måste ta i allt jag kan för att få fingrarna helt ihop. Som tur är så påverkar inget utav det övre rörligheten i handen och jag hoppas att det inte ger några besvär i framtiden !
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0