Ridning och hoppträning

Idag har vart en bra dag !
 
Det var lugnt på jobbet och på grund av lite barn så kunde jag sluta redan 13.30 istället för originaltiden 16.30. Jag hade stallkläderna med mig i bilen så jag åkte direkt till stallet.
 
Jag mockade och gjorde klart stallet helt innan jag tog in Vera för ridtur, det är så skönt att ha det färdigt först tycker jag. 
Vera hade som vanligt mycket energi och idag ökade vi på traven ett snäpp. Vi fuskade lite och tog en kort kort galopp också och jag bara satt och log hela ridturen, vilken härlig inställning hon har ! Någon gång var vi inte riktigt överens om vilket tempo vi skulle ha men annars är jag väldigt nöjd med dagens ridtur. Jag längtar tills vi kommer igång lite mer och kan börja åka till ridhus och träna och rida ihop oss ordentligt :)
 
Nu på kvällen var jag och Tompa och kollade när My hopptränade för Giesela. Det var pigga och glada hästar och ryttare, så duktiga så ! 
 
Nu ska jag ha lite sambotid innan läggdags. Imorgon jobbar jag 8-16.30 och ska sen på bio med tjejerna. 
God natt !
 
 
 
Mitt finaste hjärta får stå för dagens bild <3
Åh vad jag önskar att hon var hel och igång..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0