Dagens ridpass - Sunnie. Wow !

Jag kommer dela upp hästarna i två inlägg och jag börjar med Denver och Sunnie. Platina kommer i ett eget inlägg alldeles strax !
 
Denver finns det inte så mycket att säga om, han fortsätter att förvåna. Allt känns så lätt och okomplicerat när man jobbar med honom. Att han sen hoppade över padockstaketet idag är en annan femma och det kan ni läsa om på My´s blogg !
 
 
Sunnie då, jag vet knappt vad jag ska skriva eller hur jag ska uttrycka mig, så glad är jag !
Idag red vi ett utav våra bästa ridpass någonsin, på alla 9 år jag har ägt henne. Och det känns så otroligt skönt. 
Jag började rida fram henne som jag har gjort det senaste, enda tillägget var några skänkelvikningar i skritten. I traven kunde jag idag variera formen på henne utan att hon släppte stödet till bettet.
I galoppen red jag först i lätt sits i båda galopperna innan jag satte mig ner och började arbeta henne. Jag tycker att det känns som att hon går lite innanför med rumpan i galoppen, då också i båda galopperna, så jag red lite svag, svag öppna för att få henne rakare och faktisk vinkla inner bakben mer under sig. Det gjorde hon utan några protester, fortfarande kvar i form, och vilket resultat jag fick !
 
När jag saktade av till trav så vet jag knappt vad som hände. Jag kände plötsligt hur jag satt i uppförsbacke, Sunnie hade alltså lättat i fronten och fått under sig bakbenen och gick i en sån jäkla härlig trav ! Sån schwung ! Det är en känsla som jag aldrig tidigare har känt på Sunnie och det måste ju båda gott för framtiden, eller hur ?
 
Efter en liten stund i den himmelska traven så fick hon skritta på långa tyglar och så klappade jag om henne hela vägen hem till stallet. Jag måste sett totalt knäpp ut där jag satt och klappade min häst i några kilometer med ett gigantiskt leende på läpparna. Jag är bara så himla glad och otroligt hoppfull ! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0