"Jag kan själv"

God morgon !
 
Hästarna stog inne inatt, vilket jag var väldigt glad över när jag vaknade upp imorse och såg hur höstvädret nu har dragit in över Jonslund. Så jag krånglade mig till stallet och tillbaka imorse och själva bilkörandet var väl det svåraste.
Hästarna skötte sig som små änglar, till och med Chilli stog snällt still när jag lirkade på grimman med bara vänster hand. Däremot var han tvungen att testa mig lite på vägen ut till hagen, hans nya grej är nämligen att växa fast i marken utan att röra sig åt något håll. Det är väl ganska passande just nu men jag föredrog nog ändå när han gick på bakbenen.
Sunnie fick på sig sitt täcke, ni ska bara veta vilken enhandsexpert jag kommer vara efter dessa veckor ! Jag är lite som en treåring som absolut inte ska ha hjälp och "kan själv !" Och det kan jag faktiskt, haha !
 
Förutom att gipset trycker obehagligt och kliar något fruktansvärt så har jag *pepparpeppar* inte särskillt ont så länge jag tar det lugnt. Jag hoppas innerligt att dom här 3 veckorna går fort och att jag är tillbaka som vanligt innan jag vet ordet av. Jag ska vara superförsiktig med handen så den läker snabbare än snabbast och så att jag slipper komplikationer. Och jag ska försöka hålla mig positiv hela tiden, även om det tar emot extra mycket nu med höst och allt. Det får bli många fikor med My som är väldigt bra på positivt tänkande ;)
 
 
 
 
Så länge lever jag efter den här principen !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0