Rolig dag på Ullared

Jag har haft en lång men rolig dag på Ullared. Jag och My sprang runt bland barnkläder (vad mycket gulligt det finns !) och hästsaker men lyckades faktiskt hålla i plånboken ganska bra.
Jag hittade tyvärr inget bett till Sunnie, det var väldigt utrensat och fanns bara små storlekar och pessoabett kvar. Men jag köpte hästgodis, vilket är obligatoriskt, ben till Stina, tröja till Tompa, en ljuslykta som matchar en som jag redan har hemma och lite nyttosaker till hemmet. Sammanlagt gick det på 480 kr, det måste ju vara något slags rekord när det gäller Ullaredsshopping, haha !
 
Nu har vi vart i stallet och nattat hästarna. Jag fick så dåligt samvete när jag fick höra att det var frost natten till idag och inatt ska det bli ännu kallare så dom får sova inne. Sen får vi se hur det blir resten av veckan när det ska vara varmare på nätterna igen.
Sunnie vilade idag, det är bara bra för min hand att inte rida riktigt varje dag. Men imorgon får Tompa hjälpa mig att sadla och så kör vi igen.
 
Imorgon förmiddag ska jag köra morfar till sjukhuset och sen åka förbi jobbet för att fixa med sjukskrivningen. Förhoppningsvis kommer jag ihåg att ta kort på vad vi har sysslat med i stallet också så jag kan visa er.
Nu ska jag äta toast och sen hoppa i säng. Huvudvärken håller på att döda mig..
 
 
 
Synd att bilden är tagen från en film och är så suddig, Sunnie är riktigt snygg där !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0