Dåligt ridpass

Jag och Sunnie hade ett jättedåligt ridpass idag. Jag red utan gramanen på ängen och då blev hon sådär springig, stark och stressad som hon alltid blir utan graman. Jag kunde inte släppa efter en millisekund utan att hon sprang ifrån mig och i halvhalterna reagerade hon med att köra upp huvudet och tappa ryggen. 
Här har ni det enda bra klippet från idag:
 
 

Kvällstrim på ängen på en överspänd häst. Här är det bästa klippet från idag. What a difference a day make 😔 #SunnieGirl #hursvårtskadetvaraattslappnaav

Ett filmklipp publicerat av Emelie Svensson (@emelie_s) Aug 14, 2016 kl. 12:51 PDT



Förstår ni hur hemskt det känns att inte kunna rida sin häst utan graman ? Jag har den aldrig spänd men så fort den inte finns där så tappar Sunnie allt ! Sitter det undermedvetet hos mig eller påverkar det Sunnie ? Är det spatten som har blivit värre igen och detta är hennes flyktsätt ? Fast då skulle hon bete sig likadant även när gramanen är på. Jag måste komma på en lösning på det här i alla fall, det här funkar inte.. 
 
 
 
 
 
Prövade paddarna från Börjes idag förresten. Förutom att frampaddarna är så himla mycket mindre än bakpaddarna så var dom bra !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0