Dagens ridpass - Sunnie & Platina

Sunnie var helt okej att rida idag, trots vilodag igår. Hon var till och med jättefin emellanåt men också superfjantig.
Vi fortsatte att jobba med övergångar under nedsittning och skritt-trav-skritt går oftast bra, ibland riktigt bra. Trav-galopp går bra men galopp-trav är fortfarande lite svårt. Idag var hon dessutom lite bitig i galoppen så det jag ska lägga mest fokus på i ridhuset imorgon är en stadig form i galopp. Och min nedsittning i traven, som vanligt, haha !
 
Platina däremot hann jag bara börja trava innan jag tyckte att hon kändes lite ofräsch. Inte så att hon var direkt halt men hon var inte helt 100. Jag bad mamma kolla på henne och hon tyckte inte heller att hon såg helt okej ut. Jag har min misstanke på att broddarna är lite för långa för henne och trycker på hennes sula = öm och "blåmärken". Låter det rimligt ? Därför avbröt jag ridturen och skrittade hem och plockade ur broddarna.
Imorgon hade jag tänkt jogga henne men nu får hon istället vila tills på lördag så håller jag tummarna för att hon känns bättre då. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: M

Rimligt! Kassa fötter där, vet vem ja skyller Denvers fötter på! Haha

2016-02-17 @ 21:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0