Dagens ridpass - Sunnie & Platina

Jag fick ett toppenpass på Platina idag. Förutom att hon gnäggade efter Chilli några gånger så gick hon som en klocka ! Galoppfattningarna satt nästan helt och hon var superfin i traven. Så kul att det går framåt och jag hoppas kunna komma ut på någon/några Pay & Jump med henne i mars. 
Däremot så var hon inte så snäll att brodda och vi var nog båda förbannade på varandra där ett tag, haha. Men jag fick i brodd till slut (dock skruvade jag dom inte ända in), skam den som ger sig !
 
Sunnie vet jag inte vad jag ska skriva om knappt. Tanken var ju ett lugnt pass utan krav och det började bra, förutom att hon gick med huvudet rätt upp nu när hon fick chansen. Men så skulle vi rida förbi två stubbar som var ganska nära grusvägen och hon bara flippade ur totalt. Jag försökte lösa det framåt som jag gjorde igår men hon blev bara blockad och började skumma av svett, skakade och blåste upp sig och blåste sådär högt genom näsborrarna. Så jag satt av och ledde henne förbi några gånger och sen skrittade vi förbi. Vi ökade till trav och sen galopp och efter minst 60 vändor fram och tillbaka förbi dom där jäkla stubbarna så var hon inte längre panikslagen. På vägen hem började hon spänna till igen men då red jag på framåt så släppte det. Knäpphäst.. Jag vet inte vem utav oss som var svettigast när vi skrittade hem.
 
Imorgon skulle vi egentligen ha ridit i ridhuset men eftersom hon reds så hårt idag så gör vi ett nytt försök med en kravlös tur imorgon.
 
 
 
 
Det bara rann svett om henne så fort hon bara fått syn på stubbarna. Jag får nog pröva magnesium på henne för såhär kan vi inte ha det..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0