10 minus ?!

Jag är verkligen inte gjort för sånt här väder !
 
Morgonen började med att vattnet i stallet hade frusit, trots att jag lindade kranen igår kväll. Efter en stunds värmande fick jag igång det men när jag väl fått fyllt mina hinkar så slutade det ju aldrig rinna, hur mycket jag än vred på handtaget.
I panik ringde jag Tompa och nästan grät, det var alldeles för tidigt på morgonen för sån där skit. Jag fick tipset att sätta på slangen så kunde han lösa det när han kom hem. Nackdelen var bara att även slangen och anslutningen var frusen så när jag skulle försöka ansluta slangen så fick jag inte på den och det sprutade vatten över hela mig tills jag äntligen lyckades, efter en massa värmande och gröpande med spik. Ungefär här tog mitt tålamod slut och jag brast ut i gråt/skrik/svordomar. 
Vad händer med vatten när det utsätts för minusgrader ? Jo det fryser ! Så som en isglass släpade jag gråtandes mina isiga fötter till bilen för att åka till Evelins stall, samtidigt som jag försökte tina jackan med fullt blås på fläkten och rumpvärme. Värsta morgonen..
 
Hos Evelin gick det i alla fall bra och hästarna skötte sig. Sannie var pigg idag med men det verkar hon ju vara jämt så det var bara att försöka förvalta piggheten till något bra. Tillslut var hon ganska fin men helst hade jag fortsatt en liten stund till för att få lossat henne ytterligare. Men tack vare vattenincidenten på morgonen så hade jag tyvärr inte tid.
 
Till ridskolan för att rida dressyrhäst (sååå fin !) innan jag fick komma hem och äta lunch.
Hovslagaren kom sent och drog ut lite på tiden och vid det laget var jag återigen kall som en isglass så jag bestämde mig för att Sunnie skulle få en vilodag och så åkte jag och Tompa hem till mamma och åt ostkaka istället. Vattnet fick vi heller inte ordning på nu under kvällen så jag får krångla med det en stund till innan vi köpt ny vattenkran. Suck.. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelin

Stackare ❤ värmekabel är bra skit 😊
Tack för hjälpen idag med 😊

Svar: Det är det i vårat vatten med men det fryser alltid en "propp" i kranen 😔 jäkla vinter, och jag skyller på att det är du som vill ha hit den 😂😘
Emelie Svensson

2016-01-05 @ 22:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0