Ännu en ledig dag

Det kom inga barn till dagis idag = jag blev ledig. Det fick jag inte reda på förrän jag kom till stallet så jag red och mockade på morgonen när jag ändå var där. Skönt med en oplanerad dag att kunna göra en massa måsten och komma ikapp med städning osv.
 
Sunnie joggades på åkern igen. Idag la jag också till lite skänkelvikning och så tog jag även upp henne i en högre form emellanåt. 
Hon är så himla trevlig att rida just nu och hon blir så fin av arbete i den lägre formen. Mjuk och böjlig med en bra framåtbjudning. Om jag ska vara riktigt petig så var hon lite stummare i vänster mungipa i jämförelse med höger men nu snackar vi detaljer. 
Däremot så har vi svårt för övergångarna. När vi ska upp en gångart går det hyfsat och hon har nu börjat trampa in bättre i övergångarna. Men till en lägre gångart orkar jag inte hålla ihop henne och blir lite framåtlutad vilket leder till att formen brister. Det kommer vi få jobba med mycket innan tävlingarna drar igång. Förhoppningsvis kanske vi kan komma iväg till ridhuset nu när minusgraderna inte är lika många. Och jag själv behöver träna upp min bålstyrka.
 
Imorgon jobbar jag 8-16 och vi har endast föreläsningar på förmiddagen och sen planering på eftermiddagen så det blir en ganska lugn dag. Har jag tur så hinner jag rida när jag slutat. Sen är det helg, woop !
 
 
 
 
Min finaste tjej <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0