Dagens ridpass - Sunnie

Ja, idag kom vi äntligen ut i kylan ! 
 
Sunnie går med brodd fram jämt men på grund av sparkrisken så vill jag inte att hon har brodd i bak i hagen. Hon har vart väldigt lätt i rumpan det sista den där damen..
Så först och främst fick jag brodda. Sist bråkade vi ganska mycket då hon håller på och kniper och rycker med bakbenen hela tiden. Denna gången lät jag henne ha benet lägre, strax ovanför golvet, och det funkade mycket bättre. Lite obekvämare jobbställning för mig men vad gör man inte för sin prinsessa ;)
Kanske är det så att hon får ont i haserna när man lyfter bakbenen så högt ? Vi kommer köra på detta sättet vid i- och urbroddning framöver i alla fall.
 
Dagens ridpass var egentligen bara förberedande inför morgondagen. Jag ville få henne att lugnt och avslappnat jogga igång och stretcha kroppen efter lite för mycket vila det sista, så att vi kan sätta lite mer tryck och plocka upp henne i formen mer imorgon.
Så lång och låg, försöka få henne att vila på steget och inte springa ifrån mig. Det gjorde hon riktigt bra och hon var lugnare än vad jag trodde att hon skulle vara.
Hon fick också galoppera lite fortare på slutet för att.. ja, för att det är kul helt enkelt. 
 
Det var perfekt underlag i mitten på grusvägen idag. Inte för hårt och lite sviktande av snön. Härligt !
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

Va ska ni göra imorgon? :)

Svar: Vi ska bara rida hemma på grusvägen 😊
Emelie Svensson

2016-01-17 @ 21:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0