Flughuvor

Jag brukar ha flughuvor på mina hästar vid behov under sommaren för att underlätta för dom med jobbiga flugor och rinniga ögon.
Sunnie och Rut går med dessa mjuka huvor från Hööks:
 
 
 
Dom skaver näst intill ingenting och sitter bra.
Platina går däremot med en flughuva från Horze med nosdel för att skydda hennes rosa mule som hon annars bränner:
 
 
 
Tyvärr så lyckas hon får av sig sin huva efter bara någon timme så den hjälper inte så mycket. Därför får jag komplettera med att smörja hennes mule och då har jag hittills varierat mellan Idomin och Helosan Sol, men inget utav dom fungerar så bra mot solen. Tydligen ska det fungera bättre att smörja med vanlig solkräm för barn med hög solskyddsfaktor så det funderar jag på att pröva. 
 
 
 
 
Hur gör ni med huvor, täcken och medel på sommaren ? 😊
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

Helosan sol innehåller typ 9% solskydd medans dom från barn innehåller runt 80-90% 👍🏼

2016-07-07 @ 21:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0