Onsdag

Imorse satt jag på hästryggen kl 7 i hopp om att blinningarna fortfarande sov. Det gjorde dom men istället var det tusentals flugor ute som var irriterande som satan. Aldrig är man nöjd..
Jag provade flugtäcket och blev lite besviken på passformen. Sunnie slipper flugorna på länden i alla fall, men det skaver på manken så vi får väl se om det går att rida med. 
Nosnätet hjälpte, hon skakade inte på huvudet en enda gång. Däremot så fokuserade hon så mycket på nätet att hon glömde bort mig som satt på ryggen vissa stunder och frustade nästan konstant. 
Ridpasset gick sådär, vi var nog lite morgontrötta båda två. Vi fick tränat mycket övergångar så vi fick ändå ut något bra av passet.
 
Annars idag så har vi börjat röja ut där stallet ska bli. En stor fårbox är urmockad, fyra små kvar, lite halm på rännet som ska ut och ett foderbord som ska bilas bort, sen ska hyresvärden riva innertaket. Sen är det bara att tvätta, måla och bygga boxar. Wiiee !
Nu på kvällen har vi vart och kollat när Evelin och Zannie tränade för Sten och vilken resa dom gör. Superduktiga ! 
 
 
 
Jag och Zannie för ett år sen.
 
Imorgon fortsätter slitet i mitt blivande stall.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelin

Tack för att ni kom 😍 hon känns så fin nu ❤
Du får komma och rida snart 😘

2016-07-20 @ 22:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0