Dagens ridpass - Sunnie

När Sunnie tog godiset ur handen och sen vände och stack när jag skulle sätta på henne grimman så kände jag bara hur orken försvann. Därför blev det ett barbackapass i hagen.
 
Självklart finns det farliga saker i hela hagen och hon gick på spänn nästan hela tiden. Hon känns nästan alltid stark numera, och ganska tjaffsig i munnen. Jag tror att jag ska prova att byta tillbaka till det tredelade igen och se om hon trivs bättre med det.
Vi red mest skritt idag, flytta och ställa igenom. Lite galopp på slutet och då släppte hon efter ganska fint. Så vi fick ändå ett bra avslut, vilket känns som en lättnad.
 
Om vi inte bara ska jogga så tror jag att vi får hålla oss i hagen ett tag framöver. Mitt tålamod klarar inte att bråka med en spänd Sunnie varje dag och vi båda behöver lite bra pass nu.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0