Ny vecka

Idag är det måndag och ny vecka. Vi hade så lite barn på jobbet så jag kunde sluta redan innan 11. Otroligt skönt när jag har så mycket att göra. 
 
Vad ska jag hinna med idag då ? 
Jo, först ut är Sunnie. Hon ska promeneras en stund och så ska jag även longera henne några varv så jag har en fräsch bild på hur hon ser ut just nu. Hon ska även friseras och piffas upp lite grann tills imorgon. Vi får se vad hon säger om att vara själv i det nya stallet.
 
Sen ska sista lasset halm lastas ur transporten och transporten ska göras i ordning och packas inför imorgon. Sunnies grejer ska putsas ifall vi behöver göra ett ridprov.
Jag ska flytta undan en hög plankor så att vi kan komma åt hösilagebalarna, Tompa hjälper mig att rulla in en ikväll. 
Boxarna ska halmas upp och så ska jag förborra hål i gallren så att Tompa bara kan sätta upp dom ikväll.
I mån av tid ska jag också dra den sista biten undertråd till vinterhagen, i värsta fall kan jag pyssla med det på onsdag eftersom hästarna ändå inte få gå ut förrän torsdag. Alltid ett dygn inne efter behandling och eftersom Sunnie är så orolig när hon står själv så får alla vara inne. 
 
Dags att sätta igång !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0