Dagens ridpass - Gertrud

Rut var riktigt duktig idag ! 
Vi red i hagen, det är lite ojämnt på vissa ställen så det är inte helt optimalt men det är enda stället där vi kan rida böjda spår just nu. 
Hon är en ambitiös häst som tycker det är roligt att jobba. Hon går fint i traven emellanåt och är mjuk och lätt att böja och ställa. 
Galoppen var väl sådär. Några fattningar tog hon ganska bra men hon har väldigt svårt att hålla takten i galoppen. Så nu ska vi ut i skogen och galoppera på framåt och se om vi kan bygga upp den lite. 
 
Bommen struntade vi i idag, jag tycker att hon skötte sig så bra ändå och ville sluta när hon kändes positiv.
Här kommer några bilder från dagen, så ska jag klippa film som kommer upp om en stund.
 
 
 
 
 
 
 
Jag red i mina nya ridbyxor, som är lite halkiga eftersom jag är van vid helskoning, men dom är underbart sköna !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0