Tidagens stallarbete

Uppdateringen igår uteblev, både jag och Tompa tappade humöret.
 
Jag var ledig igår och tänkte måla hela dagen. Tompa hade så lite att göra på jobbet så han tog ledigt och kom hem och sågade istället. När vi bara hade tre plankor kvar så gick sågen sönder (den andra på detta bygget, båda var Johans) så luften gick ut oss båda två och vi hamnade i soffan där vi satt resten av kvällen. 
Jag fick målat ramarna till dörrarna så idag ska jag fortsätta att måla dom överliggande järnen och dörrarna. Tompa ska åka och köpa en ny såg så att stallet förhoppningsvis blir helt färdigt idag eller imorgon. Sen saknas det krubbor, saltstenshållare, uppbindning osv, men det är beställt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0