Veterinärbesök

Idag var en veterinär från Vara ute och kikade på Sunnie. Igår kväll svullnade hon på hela insidan av frambenet och inte bara vid senorna. Jag kylde två gånger igår och en gång imorse.
 
Veterinären kunde inte riktigt bedöma vad det är för skada. Sunnie är inte så farligt halt, vilket dom heller inte behöver vara vid senskada, men hon är väldigt öm, svullen och varm. 
Nu står hon med ett zinkomslag och ska ha det i 3-5 dagar, sen ska hon vara lindad på båda fram under nätterna. Hon har boxvila i en vecka och ska gå korta micropromenader några gånger om dagen. Hon ska också äta metacam under boxvilan.
Om en vecka ska jag ringa veterinären igen och berätta hur läget ser ut och så får vi se vad vi gör då. Förmodligen kommer vi åka in till Husaby för ett ultraljud, vilket dom inte vill göra förrän efter en vecka eller när svullnaden gått ner.
 
Jag kanske är jättenojjig nu som ringde ut veterinären så tidigt. Annars brukar jag vänta någon vecka och se hur det utvecklar sig. Men eftersom Sunnie reagerade så starkt vid palpation och var svullen just vid senorna så kändes det inget vidare. Som sagt, jag har ingen bra magkänsla gällande detta..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0