Första dagen på semestern

Hela dagen har jag spenderat i Lidköping med Evelin och Louise. Vi har lunchat, fikat och kollat på bilar. 
Jag tror jag bjöd på dagens skratt i alla fall ! Jag provsatt en gul Corvette (rätt häftig bil ändå) och när jag skulle hoppa ur så fick jag inte upp dörren. Larmet gick så säljaren fick springa och låsa upp bilen och jag kunde asgarvandes snubbla ut. Hur ser det ut liksom, tre fnittriga tjejer som kommer och startar larm på den exklusivare bilen i hallen 😂 
 
Jag känner att jag har en förkylning på väg. Jag vaknade med taggtråd i halsen imorse och nu kan jag knappt stå utan att bli så yr så att jag är rädd för att svimma.
 
För övrigt så hann jag med att ge Tompa andra skrattet för dagen. Vi var ute och myste med hästarna i hagen och Tompa kastade upp mig på Sunnie. Vi skrittade iväg en sväng och när vi vände hemåt började hon först att trava. Jag, barbacka på Sunnie, som har skavt av en bit av manen så att jag fick klamra mig fast bäst jag kunde, i trav. Den synen måste vart betalbar ! Då kom självklart Chilli och skulle busa med Sunnie så hon började galoppera och liksom studsade fram. Försiktigt, så att hon inte skulle tappa mig, men tillräckligt för att visa att hon tyckte det var roligt. Det var nära att jag fick tugga grus där ett tag !
 
 
Imorgon bitti åker jag och Sunnie till Nygården för att se om hon fortfarande är dräktig, håll tummarna.
På kvällen ska Obama till Vedum och ridas i padock. Jag har inte tid att vara sjuk förrän på onsdag så jag ska bädda ner mig i soffan med något varmt att dricka resten av kvällen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0